Őszi közgyűlés – Tokaj 2018
A Magyar Fényreklámgyártók Szövetségének (HSF) idei őszi közgyűlését a Sztanek Kft. rendezte meg Tokajban. Elsőként Schwanner László építész tartott előadást, aki a hatályos építési engedélyezési szabályok ismertetésével egy hasznos kerekasztal-beszélgetést indított el a tagok között. Ahogyan arról a tagok is beszámoltak, településtől, de akár kerülettől függően sem egységesek a világító reklámok kihelyezésére vonatkozó szabályok. Ez azt eredményezi, hogy a kivitelezőknek legtöbbször munkánként kell ellenőriznie azokat. Ebből fakadóan több fontos feltett kérdést is megválaszolt az építész, és az ezekkel a szabályokkal kapcsolatos tapasztalataikat is megosztották egymással a résztvevők.
Az ezt követő, hangulatos, hajózással egybekötött ebéd után Kaczúr László tréner tartott rendkívül érdekes előadást, melynek középpontjában “A változás a vállalati életben” téma állt. Konkrét, életszerű példákon keresztül mutatta be a változások formáit és azok menedzselését. Majd egy izgalmas személyiségelemzéssel ismerkedett meg a hallgatóság. Ennek kapcsán arról is szó volt, hogy milyen hatásai vannak egy vállalat életében annak, ha hasonló személyiségtípusú emberek dolgoznak együtt. Az előadó arra is kitért, hogy mi alapján döntheti el egy munkáltató, milyen típusú embereket vesz fel a cégéhez.
Ezt követően a közgyűlés a tagoknak szóló napirendi pontokkal folytatódott:
- Elsőként a Gál Imre díj átadása történt meg, melyre idén „Világító reklám” témakörben lehetett nevezni. Minden érintett cég néhány szóban bemutatta saját munkáját, kitértek a különlegességekre vagy a kivitelezés során felmerült esetleges nehézségekre is. A nevezettek: BePro, Polisign, Neonsign, Alustart, Eki Creative, Sign System, TZKY. A zsűri döntése alapján az EKI Creative nyerte el idén a díjat.
- A következő napirendi pont – Nidermayer Gergő (EKI Creative) jóvoltából -, a brüsszeli ESF közgyűlésről szóló beszámoló volt, ahol az egyik fő témaként az alapanyagok tűzvédelmi minősítéséről tanácskoztak, amely a beszerzői piac bővülésével egyre nagyobb problémát okoz.
- A további témák között szerepelt a munkaerőhiány és a munkaerőképzés is. Ebből kiindulva felmerült az ötlet egy HSF tankönyv kidolgozására, amely nagyban megkönnyítené a tudás továbbadását és a szakképzést. A megvalósításhoz az elnökség az Európai Fényreklámgyártók Szövetségével (ESF) együttműködve próbál meg külföldön beszerezhető szakmai témájú könyveket beszerezni, majd azokat lefordítani ill. a hazai használatra átdolgozni.
- Az elnökség a reklámszakma és a tagok aktuális piaci helyzetének elemzésére minden évben egy kérdőívet készít. A leadott válaszok alapján Csanaky Zsuzsa elnök értékelte az eltelt 1 év változásait. Összességében a tagok árbevétele nőtt, annak ellenére, hogy a hazai árbevétel stagnált. Szerencsére a tagok exportpiaci jelenléte tovább bővült, ennek tudható be az enyhe növekedés. A nyereséghányad csökkenése jelzi, hogy a megrendelői kör még nem fogadja el az eltelt 1 év alapanyag-áremelkedéseit, és jelentős bérnövekedését.
- Lember István alelnök beszámolt a honlap karbantartásáról, az angol fordítás kiegészítéséről, a lehetséges fejlesztési lehetőségekről.
- A közgyűlés végén pedig kitűzték a tavaszi közgyűlés és a focikupa helyszínét, időpontját.
A szakmai napirendi pontok után egy hangulatos borkóstolóval és vacsorával zárult a nap, ahol már egy kötetlenebb, baráti beszélgetés zajlott a résztvevők között.
Idén először pedig pártoló tagok is részt vettek a gyűlésen: Sima Gergely Kertrade Kft, Homann József Vink Plast Kft, Csák Levente U.M Hungary Kft.
További pártolóink: Eurojet, Oxygen SMD, Unimark Kereskedelmi Kft.
A szövetség következő rendezvénye a 2019. január 17.-én megrendezendő egész napos szakmai konferencia, ahol a pártoló tagok szakmai előadásai hangzanak majd el. A program nyitott a szakma szereplői számára, a szövetség minden érdeklődőt szeretettel vár. Regisztráció, további részletek a honlapon, ill. a meghívóban.